Från Koh Tao till Bangkok

I måndags åt vi vår sista Chicken Guacamole macka och drack vår sista Tropical Paradise smoothie på Koh Tao innan vi tog båten till Chunphon. Där blev vi upphämtade av Magnus och Dear och sen började vi vår resa till Bangkok. Det blev en trevlig tur med många stopp, mycket huvudvärk och många skratt. Vid 19.30-tiden var vi framme i Bangkok – eller rättare sagt hemma hos Dears mamma strax utanför Bangkok. Där fick vi en fantastiskt god middag med Tom Yam Gung soppa, omelett, fried morning glory, kyckling och mango. Och så fick vi äta den i ett riktigt thaihem! Nu är min semester fullbordad… =) Nåja – inte riktigt. Men jag har äntligen fått se ett riktigt thaihem och även fått äta riktigt hemmalagad mat. Mumsigt värre.

Så klart glömde vi ta bild INNAN vi åt - men ungefär så här såg det ut...=)

Vid 21-tiden packade vi bilen igen och åkte till vårt hotell inne i Bangkok. Den här gången bodde vi på Prince Palace. 32 våningar högt, så det kändes lite mesigt jämfört med Baiyoke Sky. Men det var trevligt ändå. Sjukt stora sängar, fint poolområde (som vi inte använde), trevlig frukost och bra pris!

Utsikt vid poolen på Prince Palace

Efter en låååååång resa i bil hela dagen så somnade jag och Tobbe direkt vi la huvudet på kudden.