Jag har ju faktiskt semester.. =)

God eftermiddag! Eller nästan kväll faktiskt. Klockan är 17.30 här och hemma är det skolavslutning för fulla muggar. Och om jag inte har helt fel för mig så vankas det fantastiskt glöggmys hos Fru Bengtsson senare i eftermiddag…. Nåja – Nästa år!!! Då, då är jag också med!

Livet går sin gilla gång här i Khao Lak! Vi sover, äter, solar, tränar, äter lite till, dricker vatten, slöar, skrattar och har det allmänt fantastiskt. Det känns nästan som att vara hemma igen… =)

Igår ville inte mitt knä som jag ville. Jag hade en känsla redan när jag vaknade att jag nog skulle skippa träningen, men när klockan väl var dags så var jag uppe i ringen i alla fall.. Det är svårt att hålla sig ifrån… Och det fick jag veta då knäet sa ifrån att idag ville det minsann vila. Så efter 5 lugna och försiktiga ronder med tränare och mitsar så packade jag ihop min grejer och gick tillbaka till vår bungalow. Duschade, läste och sov faktiskt en extra halvtimme… =)

Idag däremot, lyssnade jag verkligen på kroppen och skippade träningen helt och hållet. Det blev sovmorgon, långsamt uppvaknande med internet och bok, frukost och sen tog vi oss till stranden. Fantastiskt fint väder idag. Inte ett moln på himlen = vaaaaaaarmt! 4 timmar lyckades vi hålla ut sen tog solskyddet slut och vi åkte hem och tog en eftermiddagsfika vid poolen.

På vägen besökte vi en minnesplats för Tsunamin som drabbade Thailand 2004. Khao Lak drabbades hårdast och här har man nu en minnesplats med en polisbåt som sveptes upp av vågen/vågorna. Inte mycket till minnesplats, men ändå ett måste att ha sett om man är i Khao Lak.

Just nu ligger jag på rummet och lyssnar på när alla de där ute tränar för fullt. Man hör både slag och sparkar ända hit (Det är typ 20 meter kanske…=) Det är inte utan att det killar lite i benen, jag vill gärna vara med… =) Men va fasen – det är gött med vila också! =)

Ikväll kan det nog tänkas att det blir en liten thai Bbq till middag. Förra besökte blev inte så trevligt då Tobbe drabbades av kramp i både magen och låret på samma gång. Hela restaurangen stannade upp och undrade vad som stod på… =)

Tobbe är den bästa moppechauffören man kan ha

Utanför vår bungalow har vi fått en kompis - han heter Greger

Här har vi den - polisbåten på land