Utflyktsdag för hela slanten.

Igår hade vi en ”ledig” dag. Efter träningen åt vi en snabb frukost och sen begav vi oss iväg på upptäcktsfärd. Första stoppet blev ett av vattenfallen som finns på ön. Vilken besvikelse!! Vattenfall låter hur coolt som helst – jag har faktiskt aldrig sett ett i verkligheten. När vi kom fram fick vi först betala för att parkera vår motorcykel och sedan skulle vi ta en kort promenad genom skogen. 100 meter och sen skulle vi vara framme. Det var en häftig promenad – om man inte hade burit sina flip flop förståss. Amatör? Javisst!! =) Fram kom vi efter ett tag – hur svettiga som helst – och vattenfallet var lika stort som en liten bäck. Besvikna? Javisst!! =)

Kallas detta ens vattenfall undrar jag...=)

Vi gick tillbaka till moppen och körde vidare uppåt på berget. Väl framme fick vi återigen betala för att parkera vår moppe och sen skulle vi gå 30 meter för att komma till vattenfallet – 30 meter rakt ner. Spännande i flip flop=) Efter 30 meter var vi tvugna att betala för att komma vidare till vattenfallet – då struntade vi i det. Förhoppningsvis får vi lust att åka tillbaka och se det riktiga vattenfallet.

Påväg ner till det första vattenfallet..

Efter vattenfallet åkte vi vidare för att äta lunch. Hittade en restaurang som serverade RIKTIGT god mat! MASSA MAT och MASSA god mat! Om jag tänker efter så är det nog den godaste maten vi än så länge har ätit här på Koh Samui.

Efter en snabb lunch åkte vi vidare till Tiger Park och Aquarium. Hade verkligen sett fram emot att se små bebistigrar och kanske även få klappa dem. Men tji fick jag! För det första betalade vi 750 baht. Sen gick vi en runda bland fiskarna och hajarna – inget man inte tidigare har sett. Sen var det en tigershow. Tigrarna var på scen i cirka 5 minuter och gjorde olika konster, sen var det bra med det. Resten av showen – 25 minute – ägnades åt olika fåglar som flög fram och tillbaka och gjorde olika konster. Så meningslöst!!

I väntan på alla fåglar och tigrar.

Efter showen fick vi i alla fall se två bebistigrar som man kunde ta bild tillsammans med om man ville det. Tyckte dock det var för dyrt och jag nöjde mig bra med att bara titta på bebisarna. Så otroligt söta!!! Håller mina tummar på att jag får kela med någon liten söt kise när vi kommer till Bangkok.. Vi får väl se!

En tiger som går balansgång baklänges på två linor...

Två söta bebistigrar som ännu inte förstår vilket liv de kommer att leva... Sorgligt när man tänker efter.

På kvällen åkte vi till Fishermans Village igen. På fredagar har de marknad i den lilla byn. En riktigt mysig tillställning med massa folk. Byn stängs av från all trafik och marknadsstånden flyttar ut på trottoarerna. Man kan köpa en massa olika saker, typiskt thailändskt. Dessutom kan man köpa en hel massa olika mat. Själv åt vi grillspett, chicken satey och isglass. En jättemysig kväll!!! =) Dessutom höll de en tävling i Flairing (bartenders som jonglerar med flaskor). Tyvärr fick vi aldrig se något då de bara blandade olika drinkar när vi tittade. Ganska meningslöst faktiskt.

Men det var en mycket trevligt utflyktsdag.

Idag har det varit mögigt väder. Blåst halv storm och regnad. Vi började en liten tur som skulle avslutas med att vi körde runt hela ön – men vi kom bara en 1km sen vände vi om igen. Och sen har vi ägnat dagen åt att kolla film, läst och badat en gång i poolen. Nu väntar vi nästan bara på att klockan ska bli 20 så att vi kan bege oss iväg på grillfest på gymet. Ska bli hiskeligt trevligt!!! =)